fredag 14 maj 2010

Småtrapp!!!!

Herregud! En småtrapp i Östergötland, det är knappt man tror det är sant. Men det är det. Flitiga Norrköpingsskådare hittade trappen utanför Svärtinge gård sent i eftermiddags, larmade ut den via vårt larmsystem och sen var det bara att ta två timmars rast från jobbet slänga sig i bilen och dra. Nu sitter jag här, några timmar senare, och njuter. En verklig drömobs, småtrapp är en art jag längtat länge efter att få se. Trots rätt så flitigt letande i Spanien under ett par resor dit har jag aldrig sett någon - inte förrän idag.
I Norrköping.
Sanslöst.

4 kommentarer:

Auer sa...

Grattis!
Undrar lite försynt om du har sett stortrapp?

Anonym sa...

...eller klapptrapp?

Anonym sa...

Jag frågade brorsan om den var släkt med repstege? Han tyckte inte det var kul...

Claes sa...

Stortrapp har jag sett - i Kazakastan.