måndag 23 mars 2009

För oss som gillar fåglar

Välkomna till fågelbloggen!

Jag jobbar i vanliga fall med sport här på Corren, så visst - idrott i alla former ligger mig mycket varmt om hjärtat. Men fåglar och fågelskådning har de senaste 10 åren varit snäppet roligare och skulle jag tvingas välja mellan sport och fåglar – ja, då blir det fåglarna.

Den här bloggen ska handla om allt som har med mitt stora fritidsintresse att göra. Jag kommer att rapportera från mina egna turer i markerna, tipsa om ställen där man bäst kan se mycket fågel, förklara fåglars beteende. Och mycket mer.

+++

Jag vill att ni ska vara delaktiga i bloggen! Kommentera det jag skriver och fråga så mycket ni orkar. Jag kanske inte kan svara på allt, men jag lovar att försöka hitta lösningar på det mesta. Har ni bilder på en fågel ni inte känner igen, mejla till claes.nilsson@corren.se

Väl mött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack för en rolig blogg. Ska bli intressant att följa denna. Lycka till!