tisdag 28 september 2010

Häradsskär, tisdag

Ärligt talat var jag inte helt säker på att komma ut till resten av gänget på Häradsskär idag. Kulingvinden bet tag i mina byxor när jag stod och väntade på båten vid Fyrudden, och jag tänkte att båt-Tommy kanske inte körde i så hårda vindar.
Men båt-Tommy körde, och ut kom jag.

+++

Det har blåst idag om ni inte redan visste det. Halv storm känns det som. Anlände supertaggad till ön strax efter kl 06 och fick direkt fullt att göra med att bevaka sträcket över sjön. Ejder dominerade, drygt 13000 har flugit förbi idag. Men även prutgäss, vitkindade gäss och sjöorre har vi räknat i rätt så goda antal.

+++

Nu framåt kvällen börjar det kännas att jag steg upp 03.30 i morse. Rätt seg, med andra ord. Och framåt i veckan ska vinden mojna och ostvinden bestå. Det lovar gott inför fortsättningen.

Inga kommentarer: