torsdag 19 augusti 2010

Mager höstpremiär

Så där ja! Nu känns det som att jag sparkat igång höstens fågelskådning. Efter en sommar i stort sett fri från fåglar tänker jag nu satsa lite mer på den intressanta hösten.

+++

Stora Lund är min favoritlokal, det känner ni till, ni som läser bloggen regelbundet. Där började jag och Mr X idag på morgonen. Regnet hade inte hunnit fram än, det kom först när vi var på väg hemåt vid 09.30. Fågelmässigt var det verkligen ingen höjdare, klart underkänt jämfört med tidigare besök. Vet inte ens om jag kan nämna dagens art, kanske får det bli den ljungpipare som Mr X såg på sin vandring på ängen.

+++

Nåja, vi var i alla fall rörande överens om att fågelskådning är underbart, Stora Lund är vackert och hösten är bäst. Sen spånade vi på vilka sällsynta arter som kan dyka upp just här, sånt alla fågelskådare pratar om. En fin dag, med andra ord.

2 kommentarer:

Doktorn sa...

Vill inte Mr. X ha med sitt riktiga namn i bloggen eller?

Anonym sa...

Det är väl strunt samma om personen heter Pille, Affe, Jalle eller Anton. MR X låter rätt tufft faktiskt!
Trevlig blogg du har Classe.
Hälsar:
"Östgöten som flytt till gnaget"