lördag 12 december 2009

Ett litet uppehåll

Som jag skrev för några dagar sedan: Jag drar till Thailand över jul och nyår. Jag och min sambo ska åka runt i tre veckor och sola, bada, shoppa, njuta, dricka en pilsner eller två, äta gott - och fågelskåda. Min käresta vet mitt behov av att skåda när vi är utomlands och det kommer bli tid att spana på häftiga arter i djungel och på stranden.

+++

Hemmavid tänker jag fylla mina fågelmatare till bredden, nu när det ska bli kallt behöver fåglarna maten mer än när det varit gråmilt och disigt.

+++

Så, ett litet uppehåll blir det på bloggen. Kommer kanske ta mig in på ett internetcafé nånstans i Thailand och skriva av mig lite, annars får ni snällt vänta till i början på nästa år då jag återkommer. Ett nytt år innebär alltid en ny årslista att börja med, de första dagarna är bland de roligaste på hela året när nya årskryss ramlar in. I år blir det säkert många som satsar extra hårt eftersom en tävling är utlyst på östgötaornitologernas hemsida, www.ogof.se

1 kommentar:

Auer sa...

God jul och gott nytt år önskar kamraten och kollegan Jörgen, en av världens yngsta gamlingar.

Kram på er