onsdag 21 oktober 2009

Ser ni katten?

Jag gillar inte katter. Lömska djur. Kan ena sekunden sitta i knät och mysa, nästa sekund hugga med både tänder och klor.
Mitt "katthat" har nu spätts på ännu mer sedan en gråvit fuling smyger omkring i min trädgård i jakt på nåt ätbart vid mitt fågelbord.
Och nej, det är inte solrosfröna den vill åt.
Att ha en katt smygandes runt här hela vintern kan i princip förstöra min fågelmatning, det tänker jag inte låta ske.

+++

Kör än så länge med skrämseltaktiken, rusar ut och skriker och viftar. Då sticker den men kommer lika snabbt tillbaka igen. Fortsätter katten att jaga fåglar hos mig så blir det snart vattenslangen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte förstå hur man kan hata katter och samtidigt gilla andra djur. Själv har jag både katter och matar småfåglarna. Har aldrig varit med om att de lyckats fånga någon fågel vid matbordet, om det inte varit en sjuk fågel. Trafiken lär döda extremt mycket fler fåglar än vad katterna gör. //mvh Eva

Christina sa...

Förstår dig så väl. Jag har provat vatten men katten kom tillbaka. Kanske man måste var väldigt ihärdig med vattnet.

Anonym sa...

Margarinet utlagt men eftersom de är bortskämda med kokosnöt ratas Mildas fina produkt. Tillvänjning (hm) behövs kanske
Christina igen

Claes sa...

Hej Christina,

Ett råd är att vänta med margarinet tills det blir riktigt kallt, då brukar det vara poppis. Testa också att hänga upp margarinet i något slags nät.

Anonym sa...

Jag tycker ni är djurplågare...

Unknown sa...

hehe du har för stort tak på holken;-)