måndag 13 juli 2009

Hultsfred och liten mås

Ska ärligt säga att jag inte ägnat fågelskådning något större intresse den senaste veckan. Istället har det varit musik för hela slanten - Hultsfredsfestivalen lockar mig varje år trots att jag höjer medelåldern med tio år på festivalområdet. Men jag campar inte längre, istället har jag turen att kunna bo i hus bara några hundra meter från ingången. Kanon!

+++

Jo, lite fåglar har det blivit. Har skrivit tidigare om att jag aldrig släpper fåglarna helt, att jag alltid håller ögon och öron öppna. Tänkte på det när jag stod framför Hawaiiscenen och såg Sahara Hotnights spela samtidigt som det flög förbi en i mitt tycke liten mås. Direkt la jag koncentrationen på måsen (dvärgmås?) och glömde konserten. Märkligt vad flygande fän kan göra med mig . . .

Inga kommentarer: